top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMama in Style

חיסונים. איך, למה ומדוע? הכל על השנה הראשונה

כשפרידריך ניטשה טווה את המושג "אלוהים מת", אחת התגובות היתה של הפילוסוף האנגלי צ'סטרטון שאמר שבמקום שאנשים לא יאמינו לכלום הם יתחילו להאמין להכל. בהתאם לכך נושא שהיה במרכז הקונצנזוס כמו חיסון של הורים את ילדיהם הפך לנושא שנוי במחלוקת שמעורר הדים וכעס בשנים האחרונות.


קיימים לא מעט הורים המסרבים לחסן את ילדיהם, מסיבות שאליהן לא אכנס, וזאת על אף שאותם חיסונים נועדו להגן על ילדינו מפני מחלות מדבקות ולא רק על ילדינו אלא גם על הסובבים אותם (על כך בהרחבה בפוסט: מחדל החיסונים הגדול).


כמו הרבה נושאים הקשורים בגידול ילדים, ביניהם הבדיקות שעל התינוקות שלנו לעבור (מורה נבוכים: בדיקות לתינוק), לא מנודב להורים מידע מראש על החיסונים שיינתנו לילידנו במהלך שנתם הראשונה, ואת המידע הזה אנו מקבלים בביקור בטיפת חלב, כאשר האחות מתאמת את התור לחיסון הבא ולא כתוכנית כללית מפורטת ומוסברת.



בדומה לבדיקות שעל התינוק שלנו לעבור במהלך שנתו הראשונה, כך הייתי שמחה לקבל את המידע אודות החיסונים שאני עתידה לחסן את אמה מראש.


לכן, גם הפעם, החלטתי לכתוב מעין מדריך חיסונים, המפרט את החיסונים הניתנים לתינוק בשנה הראשונה של חייו, והגיל בו ניתן החיסון.


מדריך החיסונים המלא לשנה הראשונה או מהם החיסונים הניתנים לתינוק בשנתו הראשונה?


חיסון נגד "צהבת B":

חיסון הניתן לתינוק בשלוש מנות: מנה ראשונה בלידה, מנה שניה בגיל חודש ומנה שלישית בגיל 6 חודשים.

החיסון ניתן לתינוק על ידי זריקה בירך מלווה בצרחות שבר קורעות לב שנמשכות בין דקה לבין 3 דקות ואמירה בלתי פוסקת שלך ושל האחות "את/ה צודק/ת".


חיסון מחומשת:

חיסון הניתן נגד 5 מחלות: דיפטריה, טטנוס, שעלת, דלקת קרום המוח ושיתוק ילדים (פוליו), בארבע מנות כאשר את המנה הראשונה מקבל התינוק בגיל חודשיים, המנה השניה ניתנת לתינוק בגיל 4 חודשים השלישית בגיל שישה חודשים ואת המנה האחרונה מקבל התינוק בגיל שנה. החיסון ניתן לתינוק על ידי זריקה בירך.




חיסון נגד חיידק ה"פניאמקוק" - פרבנר:

חיסון הניתן לתינוק על ידי זריקה.

חיסון נגד נגיף רוטה:

חיסון זה ניתן לתינוק בטיפות דרך הפה בשלוש מנות: את המנה הראשונה מקבל התינוק בגיל חודשיים, מנה שניה ניתנת בגיל 4 חודשים ואת המנה האחרונה בגיל 6 חודשים. מומלץ מאוד להמנע ממגע שלכם עם אזור הפה של הילד ולהקפיד על שטיפת ידיים בימים שאחרי החיסון שכן אינכם רוצים למצוא את עצמכם בשירותים יום שלם.

חיסון נגד פוליו:

החיסון נגד מחלת הפוליו ניתן לתינוק בשתי מנות, הראשונה בגיל חצי שנה והשניה בגיל שנה וחצי. החיסון ניתן על ידי טיפות בפה.

חיסון מרובע:

חיסון הניתן נגד 4 מחלות הנחשבות "מחלות ילדים": אדמת, חצבת, חזרת ואבעבועות רוח.

החיסון ניתן לתינוק בגיל שנה בזריקה מתחת לאור בזרוע.


לידה | חודש | 2 חודשים | 4 חודשים | 6 חודשים | שנה

צהבת בי X X X

מחומשת X X X X

פרבנר X X

רוטה X X X

פוליו X

מרובעת X


יצוין כי לעיתים מתן החיסון מלווה בתופעות לוואי (חום, אדמומיות במקום בו ניתן הזריקה, שלשולים, אפטיות, עייפות), ולכן חשוב לשים לב אליהן. אף על פי כן מרבית התינוקות יסבלו מתופעות לוואי קלות בלבד.


ככל ואתם חוששים, ויש לכם שאלות אל תתביישו - שאלו את האחות את כל השאלות שיש לכן. דבר נוסף חשוב - שימו לב לתאריך התפוגה של החיסון ולא כי אתם לא סומכים על האחות, אלא כי אתם מחסנים את היקר לכם מכל. העין שלכם ומבט נוסף לא יכולים להזיק.

חשוב לציין כי לאחר כל חיסון, נדרשים ההורים להמתין 15 דקות בטיפת חלב על מנת לוודא כי התינוק איננו מפתח תגובה אלרגית מידית לחיסון.


**המידע בפוסט זה איננו מהווה המלצה רפואית ו/או חוות דעת רפואית, אלא רק מידע כללי בלתי מחייב**

179 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page