top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMama in Style

מחדל החיסונים הגדול

הבוקר נתקלתי בפוסט ב-Facebook של טל מן שעוסק בעיקרו בעובדה שבגן החדש של הבת שלה יתכן וקיימים שני ילדים אשר אינם מחוסנים, דבר המעמיד אותה בסכנה בשל העובדה שעברה טיפולים כימותרפיים אשר החלישו עד אפס את המערכת החיסונית שלה uהיא איננה יכולה להיכנס לגן, או לאפשר לבת שלה Playdates עם מי מילדי הגן מאחר והיא איננה יודעת מיהם אותם ילידם שלא חוסנו (וזאת על אף ששאלה את ההורים שבחרו להסתיר את העובדה הזאת).


לא רק שקראתי את הפוסט אלא גם את התגובות אליו, ופשוט הזדעזעתי מהבורות של חלק מהאנשים, שלא מצאה חן בעיניהם העובדה שמישהי שהנושא חשוב לה כל כך העלתה את הנושא הזה. אישית אני תומכת בחיסונים, וזאת הייתה אחת מהשאלות הראשונות ששאלתי את הגננת כשבחרתי לרשום את אמה לגן.





אמנם נאמר לי על ידה כי כל הילדים הרשומים בגן מחוסנים, אבל היא לא באמת ביקשה לבדוק פנקסי חיסון מההורים שילדיהם נרשמו לגן. אני לא באה בטענות לאותה הגננת אבל אני בהחלט חושבת שהגיע הזמן להסדיר את הנושא בחוק.


לא יתכן שלא רק שהורים שלא מחסנים את ילדיהם מסכנים את חיינו ואת חיי ילדנו ואת חיי הסובבים אותנו, אלא שהם גם בוחרים להסתיר את זה. ואת זה אני פשוט לא מבינה! אם בחרת לא לחסן את הילדים שלכם, לפחות תעמדו מאחורי זה, ואל תסתתרו. תגידו בריש גלי שאתם לא מחסנים את ילדכם. אם אתם מאמינים שזאת הדרך שלכם - למה להתבייש בה. לתת לנו לחיות גם עם ההשלכות וגם בלי שנדע זה בבחינת הרצחת וגם ירשת.


ילדים לא מחוסנים מסכנים גם את המחוסנים כך שהעובדה שאנחנו בוחרים לחסן את ילדינו איננה מעניקה להם הגנה מוחלטת, ודי בכך שילד אחד בגן לא יחוסן כדי להעמיד את כל ילדינו בסכנה. אני לא רואה הצדקה לכך. אנו ערים לחשיבותם של החיסונים, לאחר שמחלת החצבת, שבה לתודעת הציבור ואף גרמה למותם של בודדים בישראל, רק בגלל אנשים אשר לא חוסנו בעצמם ו/או לא חיסנו את ילדיהם. האם העובדה שאנשים אינם מאמינים בחיסונים או שחושבים כי חיסונים עלולים לגרום לבעיות רפואיות אחרות (דבר אשר לא הוכח עד היום), מספיק חשובה כדי להעמיד את הציבור כולו בסכנה. וזה מבלי להתייחס לתינוקות אשר לא קיבלו את כל החיסונים, או קשישים או אנשים חולים שהמערכת החיסונית שלהם איננה קיימת כמעט - האם מוצדק להעמיד את כולם בסכנה?!


זה לא שאני נהנית לקחת את הנסיכה שלי מידי מספר חודשים לטיפת חלב כדי שהיא תקבל חיסון. כל טיול כזה מלווה בחששות, של כמה יכאב לה (ותאמינו לי שאין תינוק אחד שמקבל זריקה שאיננו צורח וקורע את לב הוריו), ואיך היא תרגיש אחרי זה, ואיך היא בכלל תגיב לאותו חיסון. גם אני חוששת, אבל במאזן בין חשיבותם של החיסונים לבין החששות המלוות, ידה של החשיבות על העליונה.


אז במקום שכל אחד ידאג לאינטרסים של עצמו, אולי הגיע הזמן שכולם יסתכלו על התמונה הכוללת ויבינו שהם לא חיים לבד בעולם, ואם מישהו בוחר שלא לחסן את ילדיו - אין בעיה (למרות שאני לא תומכת בכלל בכך) אז לפחות שמן הראוי הוא שיעדכן את הגננת ו/או ההורים ששואלים את השאלה בבירור. הרי אתם מסכנים אלא רק את הילדים שלכם, אלא גם את שלנו, ובניגוד אליכם, לנו לא ניתנה האפשרות לרשום את ילדינו לגן עם אותם ילדים לא מחוסנים.


הגיע הזמן שהמדינה תסדיר את הנושא בחקיקה, כמו שהדבר נעשה בחו"ל, שתקנוס את אותם הורים שבוחרים לא לחסן את ילדיהם, או לחלופין שלא יתאפשר רישומם של אותם ילדים לגנים/ מעונות/ בתי ספר מבלי להציג אישור של רופא על כך שהילד חוסן, או סנקציה אחרת שתראה נכונות לטפל בבעיות ולא להתעלם מהן!





18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page