top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMama in Style

הכל אני יכול: המדריך לחופש הגדול

החופש הגדול. צמד מילים שבעבר היה הכל בשבילנו כילדים. חופש, לקום מתי שרוצים, ללכת לבריכה, לים, לקניון, לסבא וסבתא, לדודים ועוד ועוד ועוד. לא היה לנו מושג כמה ההורים, שמבחינתנו נועדו לעשות הכל בשבילנו, השקיעו כדי שהזמן הזה יעבור לנו בכיף ובמעש.


בעוד מספר ימים יתחיל החופש הגדול בגנים. כן, כן שוב פעם חופש, ימים בהם ההורים צריכים להישאר בבית ולהמציא הפעלות ופעילויות שיבדרו את העוללים הקטנים שלהם, כאילו לא היו מספיק ימי חופש השנה, נראה שגם הפעם לא ויתרו על החופש הגדול.


תוך שאני כותבת את הפוסט הזה, אני לא יודעת מי המציא את המונח "החופש הגדול", בינינו זה בטוח לא היה מבוגר, כי אין שום חופש בימים אלה.





מדובר בשלושה שבועות (במקרה שיש לכם ילד קטן) בהם המוח שלנו צריך לפעול שעות נוספות כדי למצוא איך לבדר את הילדים שלנו. מה גם שלא ברור לי מיהו הגאון שהחליט לתזמן את החופש הזה (אתן מרגישות את השנאה) בחודש אוגוסט, ועוד בישראל, כשהטמפרטורה הממוצעת עומדת על למעלה מ- 250 מעלות בצל. ימים בהם לא ניתן כמעט להתקרב לים או לבריכה אלא בשעות מוקדמות ביותר או מאוחרות מדי.


אבל מה עושים באמצע? זה לא שהשנה יש לנו דרך מילוט, ואפשר בקלות לסגור נופש בחו"ל (למי ששכח או שלא ראה חדשות, אנחנו עומדים בפני גל רביעי? חמישי? לא יודעת), שהרי האמיצים מבינינו שעתידים לעשות זאת, הולכים ליהנות משבוע מהנה עוד יותר עם הילדים בהיותם בבידוד. אז ננסה לאילת צפון? לא. כי מי יסכים לשלם את המחירים המטורפים האלה כדי לסבול ממזג אויר עוד יותר חם או אפילו טיול אוהלים מלא זבובים בכינרת.


אז מה בכל זאת אנחנו יכולים לעשות עם הנסיכים והנסיכות שלנו? כשצריך גם לקחת בחשבון את כל ענין המגפה, זן הדלתא, דלתא פלוס ודלתא פלוס לייב. אישית, אני אוהבת להתכונן ולכן אני מציעה להכין לו"ז מסודר, ובו לכתוב מה תעשו בכל ימי החופש (לו"ז שיכול לשמש אותנו ההורים גם כטבלת ייאוש...). נכון, אנחנו חיים בתקופה שבה לא ניתן לתכנן יותר מידי, אבל עדיף לתכנן, ומקסימום לשנות תכניות ברגע האחרון מאשר לשבור את הראש כל היום.





אז מה ניתן לעשות בכל זאת? תעקבו אחרי...


  1. דפי צביעה.

  2. ימי יצירה (עם פלסטלינה, יצירות והדבקות).

  3. בילויים בבריכה ובים בשעות הבוקר או אחה"צ.

  4. טיול בוקר לגינת שעשועים.

  5. יום אפיה.

  6. יום ספא (ביתי או בחוץ).

  7. יום בקולנוע (מהר לפני שייסגר אם רוצים בחוץ או בבית לעשות סימולציה).

  8. יום כדורגל בו גם הבית יכול להפוך למגרש.

  9. טיול הרפתקני ליומיים שלושה בטבע עם ביקורים במפלים ובמעיינות (אם אתה יכולים לקחת ימי חופש).

  10. להגדיר מטרות קיץ (גמילה מחיתולים, אימוני שינה, גמילה ממוצץ וכד')

בכל מקרה ובחזרה לפיסקת הפתיחה. אל תשכחו שבשבילם זה החודשים שמעצבים את האישיות ואת התחושה של הילדות היפה עם אותם זכרונות קטנים ונעימים. תרשו לעצמכם גם להפוך לילדים ואולי תחזרו קצת אחורה בזמן. אני יודעת שתוך כדי שכתבתי את הפוסט ולמרות דברים שכתבתי - אני כבר קצת מתרגשת.

72 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page