top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMama in Style

רשימת הקניות לתינוק לקראת הלידה והחזרה הביתה

כשבדיקת ההריון הראתה + (או ליתר דיוק לאחר הבדיקה השנייה, כי בראשונה די התכחשתי לתוצאות), הדבר הראשון שהתחיל לרוץ לי בראש זה רשימת הדברים שנצטרך לקנות לקראת הלידה. למרות ההתרגשות והרצון להתחיל ברכישות, דחיתי אותן. גם כי היה מוקדם מידי (אפילו במונחים שלי) וגם כי לא היה טעם בשלב זה.


לאחר שהשליש הראשון חלף, שוב צצו מחשבות. באותה העת עבדתי כמו מטורפת, שעות לא שעות, וידעתי שלא יהיה לי זמן, כי כך היה עם החתונה שלנו (למזלי בעלי שיחיה, לקח את המושכות ובזכותו הייתה לנו חתונה - כי אם זה היה תלוי בי, מרבית הדברים לא היו נסגרים בגלל שלא היה לי זמן לזה). אבל במקום להתחיל את הרכישות, התחלתי להכין רשימות של הדברים הראשונים שנצטרך לאחר הלידה.




אתן בטח תוהות לעצמכן למה דברים ראשונים? כי לא משנה כמה התכוננתן כמה רכשתן, וכמה חשבתן שרכשתן את כל החנות, בשבוע הראשון לאחר הלידה, תשובו לחנויות ל"השלמות". ברשימה כללתי את כל הדברים שהיינו צריכים עם חזרתנו הביתה כמו עריסה, אמבטיה, בקבוקים, שידת החתלה וכו'.

כמובן שלצורך עריכת הרשימה נעזרתי בחברי הטוב "Google" כי שוב, אין מדריך שמכין אותנו להורות, ולכן החלטתי שהגיע הזמן שתהיה רשימה אחת נגישה לכולן (וזאת על מנת לחסוך חיפושים מיותרים באינטרנט, וגם עלויות וזאת על ידי כך שיהיה לכן מספיק זמן לערוך השוואה בין הרשתות הקיימות ואולי אף להזמין מחו"ל/להביא מחו"ל במקרה ואתם מתכננים גיחה לפני הלידה).


אז מה בעצם אנחנו צריכים ליום שאחרי?


עריסה על כל הציוד הנלווה שלה: את העריסה ניתן לרכוש או לחלופין לשכור. ככל ומדובר בתינוק הראשון שלכן ויש לכן מקומות אחסון, עדיף לרכוש את העריסה. כיום קיימות מספר סוגים של עריסות: העריסות הרגילות והעריסות המתחברות (עריסה שניתן לחבר למיטת ההורים ואין הפרדה בינה לבין התינוק). שימו לב שבנוסף לעריסה יש לשכור/לרכוש מזרן, מגן ראש, מצעים לעריסה ושמיכה. (אתן כמובן גם יכולות לרכוש מובייל אבל נראה לי שעדיף כשהתינוק יגדל מעט (כשיהיה בן חודשיים- שלושה שאז באמת יוכל להתבונן במובייל ושמנגינות המובייל יוכלו להרגיע אותו ולסייע לו להירדם). חשוב שלתינוק יהיה נוח וצפוף בעריסה, שיוכל להרגיש מוגן, כמו שהרגיש ברחם, לכן במידה והעריסה גדולה מידי לעומת ממדי התינוק, אפשר גם להוסיף נחשוש על מנת להקטין את העריסה).





עגלה: אמנם לא בטוח שתרצו לצאת בימים הראשוניים לאחר שחזרתן הביתה, למרות שאישית אני ממליצה לכן לעשות את זה. סיבוב קצר בשכונה/בפארק יעשה לכן טוב לביטחון וגם לתינוק. שימו לב כשאתן רוכשות עגלה, שאתן יכולות לתפעל אותה בקלות, כלומר שאתן יודעות לפתוח ולסגור אותה מהר ככל האפשר ושהיא נכנסת בקלות לתא המטען ברכב שלכן. דבר נוסף חשוב הוא שהעגלה תהיה כמה שיותר קלה, כדי שלכן יהיה קל יותר לסחוב אותה במידת הצורך (בעיקר למי שאין מעלית בבניין או שהולכת לבקר במקומות בהם אין שם מעלית).


סל קל: לא ישחררו אתכם מבית החולים ללא סל קל או עגלה. על מנת להפוך את הסל קל ליותר נעים, אפשר לקנות מגן לסל קל.


שידת החתלה + משטח לשידת החתלה: שידת ההחתלה תשמש גם כשידה לאחסון בגדים ולכן אם יש לכן מספיק מקום תיקחו את השידה הגדולה ביותר (מהר תבינו שלתינוק שלכן יהיה הרבה יותר בגדים מאשר לכן). שידת ההחתלה מומלצת כי החלופה תהיה להחליף את הטיטולים ולהכין את התינוק על המיטה שלכם.

אמבטיה: אני אישית ממליצה על אמבטיה שיש לה רגליים, יקל על כאבי הגב שלכן. לאמבטיה ניתן להוסיף אביזרים שיכולים לעזור לכן לקלח את הנסיך/כה שלכן. אני אישית השתמשתי ב"צופי" והייתי מרוצה ממנו.

תיק החתלה: כתבתי על תיק ההחתלה פוסט שלם, מרביתנו רוכשות תיק החתלה ענק, ומכניסות לתוכו את הבית כולו, למרות שבפועל אין שום צורך וזה סתם מכביד. אני מציעה לכן לרכוש תיק החתלה שיענה לצרכים שלכן, שתוכלו גם לסחוב על הגב (מרבית תיקי ההחתלה אינם נוחים מהבחינה הזאת ולכן שימו לב לזה). בנוסף, אני אישית לא חושבת שצריך להשקיע סכומים לא נורמליים על תיקי החתלה (ותאמינו לי יש לא מעט כאלה), בעיקר כי מרבית האמהות נוהגות להחליף את תיק ההחתלה בתיק גב קטן יותר מיד כשהן מתחילות להרגיש בנוח ולהבין מה הכרחי לקחת ומה אפשר להשאיר בבית.


שמיכות: אתן בטח שואלות את עצמכן למה שמיכות ולא שמיכה. כי התינוק בשבועות הראשונים לחייו לא יודע לווסת את חום גופו ולכן יש לכסות אותו בכל מקום. אז יש צרוך בשמיכה לעריסה, ושמיכה לעגלה, ואם אתן מש,משות במנשא – אז גם שמיכה למנשא. בכלל בגלל פליטות וכו' אני מציעה שיהיה לכן יותר משמיכה אחת כך שתמיד תהיה לכן שמיכת "Backup".


ביגוד ראשוני: בהתחלה התינוק שלכן ילבש בסייקים (הכוונה היא לבגדי גוף ומכנסיים עם רגליות) ומעליהם פיג'מה. חשוב שלתינוק יהיה נוח ולכן אין צורך לקנות לו לפחות לחודש הראשון בגדים (אני יודעת כל אמא לעתיד שנכנסת לחנות לתינוקות מסתכלת על כל הבגדים החמודים שיש- אל תדאגו יהיה לכן מספיק זמן לקנות להם אותם, ואף להחליף להם כמה אאוטפיטים ביום). לשבועות הראשונים גם תצטרכו כפפות (כדי שהתינוק לא ישרוט את עצמו שכן לא נוהגים לגזוז להם ציפורניים בשבועות הראשונים להיוולדם כי הציפורניים שלהן רכות מידי ונשברות בקלות).





חיתולים: קיימים סוגים של חיתולים (חיתולי טטרה, חיתולי במבוק, חיתולי פלנל). כשעשיתי את הקניות לפני הלידה, רכשתי כמה מכל סוג למרות שלא ידעתי מה משמש למה. אז כדי שלא תהיו כמוני, שתדעו מה אתן רוכשות:

1. חיתולי טטרה: נועדו להאכלה של התינוק, לניגוב לאחר האכלה, לניקוי פליטות וכודמה.

2. חיתולי פלנל/ חיתולי במבוק: נועדו למשמש כתחליף לסדין, לשימוש על משטחים על מנת שלתינוק יהיה נעים יותר כמו על משטח פעילות או אף יכולים להוות תחליף למשטח החתלה כשאתן בחוץ.

אגב, בעניין החיתולים אי אפשר לקנות יותר מידי חיתולים. אתן תראו שתחליפו חיתולים כל כמה שעות.


קומקום חשמלי: אם התינוק שלכן יאכל תחליפי חלב, את הבקבוקים שלהם יש להכין רק עם מים רתוחים (תמי 4 לא מספיק).


סטריליזטור: כיום ניתן למצוא סטרילזטורים חשמליים או כאלה שנכנסים למיקרו. כאן אין לי המלצה מדובר בהעדפה אישית.


מברשת לניקוי בקבוקים


מגבת לתינוק


אבקת כביסה ומרכך כביסה לתינוק: את המוצרים הנ"ל את תצטרכו לפני שהתינוק נולד כדי שתוכלו לכבס את כל הבגדים לו, סדינים, שמיכות ובעצם כל דבר שהתינוק יבוא במגע ישיר איתו.


מגני צל לרכב: לתינוקות קשה עם אור השמש (היא מפריעה להם מאוד) ולאור העובדה שאנו חיים בישראל, מדינה בה מרבית השנה יש פה שמש, מגן צל הינו הכרחי.


מוצרים קשורים בטיפול בתינוק:

בקטגוריה הזאת ניתן למצוא:

1. סבון ושמפו לתינוק.

2. קרם גוף לתינוק.

3. משחת החתלה.

4. טיטולי ניו בורן או שלב 1 (תלוי בגודל התינוק בלידה).

5. מוצצים (כאן לא צריך להשתגע, אני ממליצה לקנות אחד מכל סוג עד שתבינו איזה מבין המוצצים התינוק שלכן מעדיף, אם בכלל).

6. מגבונים (והרבה)

7. מד חום.

8. ערכה ובה יש גוזז ציפורניים, מספריים, מסרק ומברשת.

9. תרמוס.

10. בקבוקים (גם כאן לא להשתגע ולקנות אחד מכל אחד, וזאת עד תבינו איזה בקבוק התינוק שלכן מעדיף).

11. מנקה בקבוקים


ישנם מוצרים נוספים שיכולים להקל עליכם לאחר הלידה כמו:


1. שק שינה לתינוק: כפי שאמרנו לעיל, התינוק בשבועות הראשונים לחיו אינו יודע לווסת את חום הגוף, ולכן במקום לעטוף אותו בשמיכות ניתן להכניס אותו לשק שינה.


2. שמיכת עיטוף: שמיכה שבעצם נועדה לעטוף את התינוק ולתת לו הרגשה דומה לזו שהרגיש כשהיה ברחם. שמיכות אלה ידועות כמרגיעות את התינוקות ומסייעות להם להירדם.


3. בייבי סנס


4. בורבי: מתקן להכנת פורמולה לתינוק. המתקן הזה בעצם מכין לבדו את הבקבוק לתינוק, וזאת אף אמצעות שליטה מרחוק.




549 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page