top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMama in Style

10 טיפים לאמא הטריה

סופסוף הגיע הרגע שלו חיכית 9 חודשים (או יותר), והנה העולל הקטן הגיע לעולם, וכמו כל דבר חדש, צריך להתחיל ללמוד איך הוא עובד, מה עושה לו טוב, מה מרגיע אותו ועוד אינספור דברים שרק עם הזמן תלמדי- וזה בסדר, כי כל אמא עוברת את אותו התהליך, בין אם היא מקבלת אינספור עצות והערות מהסביבה, בסופו של דבר, את תלמדי את הדרך שלך, בזמן שלך. כל אחת לומדת בסוף את האמהות על בשרה, ובאופן שמתאים לה - כי לא כל אמא דומה אחת לשניה.





יחד עם זאת, ישנם טיפים שיכולים לסייע לך ולתינוק שלך. אז שלא כמו כל האנשים מסביבך, אינני מתיימרת לדעת הכל באמהות, אבל אלא העצות והטיפים שלי, שעזרו לי ואולי יעזרו גם לך...


1. לתינוק שלך יש עצירות? קחי גבעול של כוסברה או פטרוזיליה, טבלי את הגבעול בשמן, ועם הגבעול תגרי את פי הטבעת של התינוק. ניסיתי לעשות את זה כמה פעמים, וזה עבד בכל פעם.


2. החלטת להניק, ואת מרגישה שהחלב מתחיל להיגמר? שתי בירה שחורה. בירה שחורה הוכחה כמועילה ביצירת חלב אם. קיימים מחקרים שסותרים זאת, אבל לי אישית זה עזר, ואם את רוצה להניק, מה אכפת לך לנסות? דבר חשוב נוסף תשתי המון מים.


3. התינוק/ת לא אוכל/ת? תנסי להאכיל אותו/ה בחוץ. קחי אותו/ה לטיול ושם תנסי להאכיל אותו/ה.


4. לתינוק/ת שלך יש גזים? השכיבי אותו בתנוחת "קוף/נמר על העץ". השכיבי את התינוק/ת על האמה שלך כשהבטן שלו/ה פונה מטה ולוחצת על האמה.


5. את מניקה ונוצר לך גודש בשד? הניחי עלי כרוב קרים על השד (תפרידי את העלים של כרוב ותכניסי אותם למקפיא). יחד עם זאת, חשוב לשים לב שאת לא עושה את הפעולה הזאת יותר מפעמיים - שלוש ביום כשבכל פעם את מניחה את עלי הכרוב למשך 10-20 דק, כי ידוע שכרוב גם מייבש חלב אם.





6. תסמכי על האינסטינקטים שלך! את האמא, את יודעת הכי טוב מה התינוק/ת שלך רוצה, אל תתני לאחרים להשפיע עליך ותלכי עם תחושות הבטן שלך. תאמיני לי כל מי שסביבך תגיד לך איך לגדל ולטפל בתינוק- אז פשוט תתעלמי!


7. תטפלי בעצמך. נכון ילדת וזאת אחריות ענקית, אבל כדי שלתינוק/ת שלך יהיה טוב, צריך שלך יהיה טוב, אז אם את צריכה לנוח, תנוחי, ואם את צריכה זמן לעצמך - צאי ותבלי, זה לא יעשה אותך אמא פחות טובה, להיפך!


8. התינוק שלך מצונן? השפריצי לו מי מלח לנחיריים, זה הדבר היחיד שתוכלי לעשות.


9. דברו עם התינוק/ת שלכם. תסבירו מה אתם עושים או מה אתם הולכים לעשות, זה עוזר למוח שלהם להתפתח.


10. תהנו! הזמן עובר כל כך מהר, ולכן תהנו מכל רגע ורגע כי במהרה הם יהפכו מתינוקות, לילדים, למתבגרים וכל זה בלי שתרגישו אפילו, אז תנסו ליהנות מהדרך, לא משנה כמה היא מעייפת ולא פשוטה- זה בהחלט שווה את זה.




255 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page