top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMama in Style

חופשה. אפשר עם ילדה בת שנתיים?

ערב והרוח הקרירה של הסתיו באירופה כבר מצננת אותך. מסעדה איטלקית מומלצת: את, בעלך, שתי כוסות יין ו... הילדה בת השנתיים? גליץ' בפתיח הרומנטי או תוספת נחמדה?


תקופת החגים הייתה מאז ומעולם המועד המושלם ליציאה לחופשה משפחתית, אך השנה, ההחלטה לצאת לחופשה במהלך תקופת החגים הייתה לא פשוטה. לא בגלל החשש שאולי נדבק בחו"ל או בגלל שאמה שלנו לא מחוסנת (היא רק בת שנתיים וחצי). בעיקר בגלל הבידוד שהיינו מחויבים אליו עם חזרתנו ארצה.





למרות זאת, בעלי ואני החלטנו שדי. הגיע הזמן. חופשה משפחתית! כזו שלא נצטרך לקחת משכנתא בשבילה כדי לנסוע כמה שעות הרחק מהבית כשהכל בתוך גבולות ישראל. אין כל הצדקה לשלם את המחירים המפורזים האלה בשביל שהרגע הכי כיף בטיול יהיה עצירת תדלוק באם הדרך.


אז החלטנו לצאת לחופשה בבודפשט. יעד שהתאים לנו לא רק מבחינת הגבלות הקורונה (כשטסנו הייתה צהובה) אלא גם בגלל העובדה שבעלי שילב בנסיעה פגישות עבודה, כך שזה Win Win situation.


בהתחלה בעלי רצה שנטוס רק הוא ואני בלי אמה, כי "חופשה עם ילדה בת שנתיים וחצי זאת לא באמת חופשה" (חייבת לציין שהוא ללא היחיד שאמר לי את זה, ושמעתי את האמרה הזאת עשרות פעמים) אך התעקשתי שהגיע הזמן לחופשה משפחתית, כי החופשה המשפחתית האחרונה שלנו הייתה בפריז כשאמה הייתה בת חמישה חודשים. (חצי שנה לאחר מכן פרצה מגפת הקורונה והשמיים נסגרו).


בדיעבד? מסתבר שבאמת לא פשוט לטוס לחו"ל עם ילדה בת שנתיים וחצי ואולי זה נכון לגבי נסיעה עם ילדים בכל גיל. לא בגלל החשש מהמגפה או מכל הדברים הקשורים לה באופן ישיר או עקיף, אלא בגלל שזה לא פשוט, נקודה.


מי מכם שכבר יצא לו לעשות את זה, בטח מבין על מה אני מדברת, ואומר לעצמו "טעות של מתחילים", אך לאלה שעדיין לא יצא להם לחוות את העניין על בשרם ארחיב עבורכם: גיל שנתיים הוא גיל לא פשוט באופן כללי, מדובר בגיל בו הילדים מרגישים מאוד עצמאיים ורוצים לעשות הכל לבד, ובצורה ובאופן שהם רוצים. יש להם כבר דעה והם מביעים אותה, לא פעם בקולי קולות, ואם לא נענים להם אז מלווה גם בבכי היסטרי, וטנטרומים.


אם זה לא מספיק אז במקרה שלנו אמה גם לא ממש הסכימה להיכנס לעגלה, למרות שאת מרבית הטיול שלנו עשינו ברגל (בסה"כ במשך 4 ימים עשינו כמעט 60 ק"מ ברגל), אבל אותה זה לא עניין כי היא לא רצתה להישאר בעגלה, וכשנמאס לה ללכת – ביקשה ידיים.

בנוסף, בניגוד לחופשה זוגית במהלכה אתם יכולים להתעורר ולישון מתי שאתם רק רוצים, כשאתם מצרפים לחופשה שלכם ילד/ה קטן/ה, אז שעת ההשכמה משתנה בהתאם, וכבר לא מדברים על יקיצה טבעית אלא על השקמה לפני שעת זריחה (כי הזריחה באירופה מאוחרת יותר, ועוד לפני שהציפורים מתחילות לצייץ)- למזלנו Starbucks נפתח בשעה 07:00 ולכן יכולתי לקבל את מנת הקפאין שלי יחסית מוקדם.


ולבסוף במקום לטייל ולבלות במקומות של מבוגרים, בחופשה עם ילדים מחפשים אטרקציות ומקומות המותאמים לילדים. כמו למשל מוזיאונים לילדים, גני חיות, גני שעשועים וכו'. אמנם נשמע כמו חופשה לא פשוטה, אבל במבט לאחור, כשאנחנו ביום השלישי לבידוד, לא הייתי מוותרת על החופשה הזאת, כי על אף היותה מאתגרת, קשה, מעייפת ומצריכה בידוד לאחר שחזרנו, לבלות כמשפחה ובכלל לחשוף את אמה למדינות ותרבויות שונות זה משהו חשוב בעיני השווה את הכל העצבים שלי לנסיעה (ותאמינו לי שהיו לא מעט).


עצה יחידה וקצת בנאלית ממני אליכם! לפני נסיעה עם ילדים לנסות ולעשות רשימה של אתרים/מקומות המתאימים גם לילדים זה יקל עליכם מעט את הנסיעה אם תגיעו עם תכנית מוכנה מראש.






296 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page