top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMama in style

לנסוע לחו"ל עם תינוקת: חלק א'

כמו כל משפחה גם אנחנו רצינו לטוס בקיץ כדי לשנות אווירה וכדי לנוח קצת. אמנם אני בחופשת הלידה והכי כיף לי להיות עם אמה בבית, אבל לפעמים השגרה פשוט משגעת - ולכן הייתי צריכה פסק זמן קצר של שבירת שגרה, מה גם שהייתי צריכה לטוס לצרפת כדי להכיר את הנסיכה הקטנה שלי לסבא וסבתא שלי שלא יכולים להגיע לפה בגלל בעיות בריאותיות.


עוד התלבטתי אם זה הזמן לטוס איתה או לדחות את זה, ולחכות שתהיה קצת יותר גדולה. רק עכשיו מלאו לה חמישה חודשים ויש לה שגרה מאוד ברורה ולכן לא ששתי "לטלטל" אותה. בסוף החלטנו לקפוץ למים, כי בעיות תמיד נמצא, אז למה לא עכשיו?

Paris here we come!





אין ספק שטיסה לחו"ל עם תינוק שונה לגמרי מטיסה כזוג. הלוגיסטיקה שונה. הייתי צריכה לוודא שאני לא שוכחת שום דבר (אפשר לקנות הכל, אבל רציתי להגיע מוכנה). לכן לנסיכה הייתה מזוודה משלה ובה כל הבגדים שלה, טיטולים, חיתולי טטרה, פתרונות רחצה, מגבת, סימילק, בקבוקים ולא פחות חשוב – צעצועים! כדי לא לשכוח כלום התחלתי להכין את המזוודה שלה יומיים לפני הטיסה. אני אמנם אף פעם לא אוהבת לחכות לרגע האחרון כדי לארוז אבל אף פעם לא ארזתי יומיים קודם.


בנוסף לאור העובדה שבחיים לא טסתי עם תינוק, לא ידעתי איך הכל עובד מבחינת העגלה (האם שולחים אותה עם המזוודות או שמא היא נשארת איתנו עד רגע העליה למטוס?) לכן ביקשתי מבעלי להגיע שעתיים וחצי לפני, גם כדי שיהיה לנו מספיק זמן אם יש בעיה כלשהי וגם כדי להספיק להחליף לה או להאכיל אותה במידת הצורך לפני העליה למטוס.


אז למי מכן שעוד לא טסה, משאירים את העגלה איתכם עד לעליה למטוס ולפני הכניסה לשרוול (עם לב כבד והרבה תקוות שהיא תפגוש אותנו בשדה כשננחת).


למרות זאת מסתבר שיש יתרונות בלהגיע עם תינוק לשדה, לא חיכינו ולו רגע אחד בתור כלשהו (חוץ מאשר בתור לארומה). עובדי נמל התעופה היו ממש אדיבים והעבירו אותנו את כל הבדיקות ללא המתנה כלשהי.

כשהגיע רגע ה- Boarding התחילו החששות הנוגעות לאיך היא תגיב לטיסה. האם היא תבכה? האם תסבול? האם תישן?

מסתבר שהחששות שלי היו מיותרים שכן מלבד כמה רגעי בכי בגלל חוסר היכולת שלה לזוז (היא רגילה לבלות ולשחק איתי על משטח הפעילות בבית מה שמשאיר לה מלא מקום לשחק) ועייפות, הכל עבר בשלום.

היא ממש נהנתה, חייכה לכל הנוסעים ואפילו מצאה חברה גדולה ממנה בשלוש וחצי שנים - מה שגרם לכך שבמשך מחצית מהטיסה בעלי ואני מצאנו את עצמנו משחקים עם ילדה בת ארבע שרצתה להיות קרובה לנסיכה שלי שבכלל ישנה.





כשנחתנו (אגב הנחיתה עברה בלי בכי בכלל מה שהפתיע גם אותי ואת הנוסעים שישבנו לידנו) לצערי העגלה לא חיכתה ליד ה- Gate אלא רק במסוף המזוודות - אבל זה כנראה שונה משדה לשדה. כשהגענו למלון שמחנו לראות שהם ערוכים לבואנו ובחדר חיכתה לה מיטת תינוקות ענקית (שאגב עד עכשיו לא השתמשה בה כי היא העדיפה לישון במיטה עם אבא ואמא).


טיסה לחו"ל מלווה בהרבה חששות לפני אבל ברגע שזה נעשה מגלים שטוב לנסות. לפעמים הילדים גם יפתיעו אותנו לטובה ויעזרו לכתוב סיכום כזה אופטימי. אם אתם בקטע של טיסה משפחתית - אל תהססו, תנסו, מקסימום תלמדו כמה דברים על הדרך שיסייעו לכם הפעם הבאה שתרצו לטוס.

טיפים, מסקנות והרבה סטייל בחלק ב'

246 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page